We hopen natuurlijk dat je je prettig voelt op Roncalli Mavo en dat problemen snel en goed opgelost worden. Toch kan het gebeuren dat je als ouder of leerling een serieuze klacht hebt. Dan is het belangrijk om te weten waar je terecht kunt.

De eerste stap is altijd het schriftelijk melden van je klacht bij de locatiedirecteur, de heer J.H. Andeweg (b.andeweg@saro.org). Hij bekijkt de klacht zorgvuldig en laat schriftelijk weten wat zijn conclusie is.

Ben je het daarna niet eens met de afhandeling? Dan kun je contact opnemen met de vertrouwenscontactpersoon van school. Deze persoon kan je, als je dat wilt, in contact brengen met een externe vertrouwenspersoon van SARO. Ook is het mogelijk om je klacht voor te leggen aan het bevoegd gezag (het College van Bestuur) of aan de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.

Alle rechten en plichten van leerlingen staan beschreven in het leerlingenstatuut. Dit is te vinden op onze website onder Documenten.

Meer weten over de klachtenregeling van SARO? Klik dan op deze link.

Dit delen: